Перейти до вмісту

Recommended Posts

Дісталась мені головка блока з мотора УЗАМ-412. Мотор пройшов ~250 тис. км. тож головка мала всі болячки, теліпався роз. вал, розбиті втулки клапанів, сідла клапанів, закидало свічки. Заміна прирізання/притирання клапанів, заміна сальників не допомогла, свічки далі закидало, від частого викручування для чищенння вирвало різьбу в третьому циліндрі під свічку. Була знайдена на шроті головка з втричі меншим пробігом і в доброму стані, після профілактики, притирання клапанів і заміни сальників нова головка була встановлена, мотор перестав закидати свічки, добре заводиться і стабільно працює на холостому ході.

 Зняту головку я почав потихеньку відновлювати, завтулив роз. вал, прошліфував поверхню під прокладку, поставив ремонтну бронзову втулку під свічку в третьму циліндрі. Впускні канали в головці і колекторі профрезерував на 34 мм. Випуск профрезерував на 30 мм. Зараз зайнявся клапанами, спочатку думав міняти направляючі але те що продається на базарі особливої довіри не викликає, знайомі мотористи кажуть що там така якість що після заміни може стати ще гірше. Тому я вирішив замість москвичовських клапанів поставити фордівські, так як фордівські мають на 5 соток товщий стрижень клапана. Подальше вивчення проблеми показало що фордівські клапани на ~3 мм. коротші за москвичовські але регулюючих гвинтів вистачає аби виставити зазор. При спробі вставити в їх  москвичовську головку випускні туго але ввійшли а впускні застряли на пів дорозі. Треба купувати райбери на 8.04-8.05 аби підігнати втулки по діаметру. Доведеться також поставити сухарики з форда і проточити тарілки клапанів на мосвичовський розмір, (У Форда вони 42 мм. впуск 36 мм. випуск у Москвича 38 мм. впуск 34 мм. випуск) Думаю проточити впуск на 39 мм. випуск на 35 мм.  аби компенсувати знос сідел і просідання клапанів, не вирішив ще наскільки прирізати робочі фаски клапанів на 30 чи 45 градусів, тому цікавить думка спільноти.( При 30 градусах кажуть буде краща продувка циліндрів.)

post-22034-0-93057000-1404645416_thumb.jpg

На фото випускний клапан УЗАМ 34 мм і випускний клапан Форд 36 мм.

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

спочатку думав міняти направляючі але те що продається на базарі особливої довіри не викликає, знайомі мотористи кажуть що там така якість що після заміни може стати ще гірше.

 

А поставить втулки от альфы не?

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

А поставить втулки от альфы не?

Вони скільки я памятаю бронзові а бронза в алюміній ставиться з натягом в 30 соток якщо пам’ять не зраджує, незнаю чи підійде а фордівські клапани  в мене вже є, та й клапан на 35 мм. не провалиться в розбитому сідлі так як рідний на 34 мм. До речі чув інфо що якщо втулки клапанів зроблені не з фосфористої бронзи а простої водопровідної :goodd: так їх на 10-20 тис.  вистачає.

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

тут тема пока о том  как  "это сделать в обсуждениях", а не то как это делается - потому ее надо перенести в технические обсуждения.

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

Вони скільки я памятаю бронзові а бронза в алюміній ставиться з натягом в 30 соток якщо пам’ять не зраджує, незнаю чи підійде а фордівські клапани  в мене вже є, та й клапан на 35 мм. не провалиться в розбитому сідлі так як рідний на 34 мм. До речі чув інфо що якщо втулки клапанів зроблені не з фосфористої бронзи а простої водопровідної :goodd: так їх на 10-20 тис.  вистачає.

в Італії, для всесвітньовідомої марки Альфа Ромео, направляючі втулки клапанів з водопровідної бронзи не роблять, там серйозно підходять до якості запчастин та комплектуючих, не те, що в нас як небудь аби продати  :) .

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

Вони скільки я памятаю бронзові а бронза в алюміній ставиться з натягом в 30 соток якщо пам’ять не зраджує,

 

Качество бронзы там окей. На выпуске там чугун! Насчет натяга 30соток... Какая втулка выдержит такой натяг?? Помоему ее надо будет туда прессом в 30тонн сажать

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

Поки клапани в токара відповім на запитання.

Чого Фордівські клапани а не направляючі з Альфи - дуже просто я перед цим капіталив фордівський OHC-2.0l там тоже робив головку розвертав під ремонтні клапани ці лишилися тож є з чим експерементувати. Хоча дійсно якби було завдання зробити головку по максимуму то краще було би випресувати направляючі. Головка УЗАМа зроблена найкраще з усіх головок на моторах ех-СРСР і з найкращого алюмінію, має великий потенціал для тюнінгу. Я фрезерував впуск на 34 мм. випуск на 30 мм. якщо перед тим випресувати направляючі впуск легко фрезернути на 36 а  випуск на 32 металу там більше ніж достатньо. Там правда направляючі дуже виступають в канал але якщо взяти ремонтні направляючі на 2-3 мм. коротші за оригінальні і 1-2 мм. запресувати вище моторесурс не повинен постраждати а продувка циліндрів покращиться. Якщо є можливість замінити сідла клапанів то краще зробити клапани на 40 і 36, в автоспорті впуск взагалі робили на 41 мм.

Коли я писав про натяг 30 соток я просто обмовився я мав на увазі те що ремонтні втулки випускали на 30 соток товщими і райбером треба проганяти головку аби натяг був в межах 3-5 соток, це для металкераміки для бронзи натяг інший треба почитати так не скажу.

Для кращої продувки рекомендують робити робочу фаску на 30 градусів але я вирішив не морочитись і замовив токару фаску 45 градусів.

Головку мені втулили в Тернополі на Ватрі але то було кілька років тому що там зараз не знаю.

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

У нас в Рівному головка завтулюють в Сільхозтехніці. коштувало 250грн колись, зараз не знаю.

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

У нас в Рівному головка завтулюють в Сільхозтехніці. коштувало 250грн колись, зараз не знаю.

а номерочка нет ли?

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

а номерочка нет ли?

таких Сельхозтехник по Украине было немеряно, и сейчас осталось, так, что проще найти где-то поближе к тебе, заодно и сам процесс можно проконтролировать  :) .

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

Качество бронзы там окей. На выпуске там чугун! Насчет натяга 30соток... Какая втулка выдержит такой натяг?? Помоему ее надо будет туда прессом в 30тонн сажать

Вообщето насколько я знаю их садят на горячую и они садятся без проблеем ,а потом райбер в помощь,или сейчас другая технология

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

да садятся на горячую. Натяг там 5-6 соток. Но никак не 30.

 

Ось докладна інструкція від виробника. На гарячу міняють сідла клапанів, вірніше сідла охолоджують рідким азотом а головку нагрівають десь до 180 градусів, сідла тоді легко входять на місце і добре тримаються коли температура вирівнюється.

Замена направляющих втулок клапанов.

Замену направляющей втулки клапана производите в следующем порядке:

- выпрессуйте изношенную направляющую втулку клапана из головки цилиндров с помощью оправки (рис.);

n391.jpg

- установите головку цилиндров на сверлильных станок, имеющий наклонный стол. Наклоном стола (угол 26°±5) установите головку так, чтобы шпиндель станка был на оси отверстия направляющей втулки в головке. Затем в головке цилиндров, из которой выпрессована втулка, разверните отверстие до диаметра 15,120-15,142; - запрессуйте в развернутое отверстие в головке цилиндров ремонтную втулку (деталь 412-1007033-РП), имеющую увеличенный на 0,15 мм наружный диаметр (15,184-15,172 мм). Запрессовку производите с помощью оправки, с которой производилась выпрессовка. Перед запрессовкой направляющие втулки, изготовляемые из металлокерамики, предварительно пропитайте в масле для двигателя в течение не менее 1,5 часа. При запрессовке выдержать размер, указанный на рис.;

n392.jpg

- разверните отверстие в запрессованной втулке до диаметра 8,008-8,026 мм. При этом овальность и конусность не должны быть более 0,006 мм. После развертывания отверстия проверьте прямолинейность оправкой диаметром 7,995 мм, которая должна свободно проходить на всю длину втулки.

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

Это херня а не инструкция... Она кочует из книги в книгу благодаря редакторам без мозга.

 

Я тебе говорю как оно есть. Мы альфовских уже тонну переставили.

И обясню почему оно так. Будеш разворачивать вручную посадочное под втулки прекоишь ось стопроцентно. И потом когда будеш зенковать офигееш когда фаска выедет за пределы седла... Так что меряем посадочное и смотрим. Если дейвствительно они просажены в мусор эту голову и шукаем следующую. Если охота повозится то можно сошлифовать направляющие на бесцентровой шлифовке!

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

Это херня а не инструкция... Она кочует из книги в книгу благодаря редакторам без мозга.

 

Я тебе говорю как оно есть. Мы альфовских уже тонну переставили.

И обясню почему оно так. Будеш разворачивать вручную посадочное под втулки прекоишь ось стопроцентно. И потом когда будеш зенковать офигееш когда фаска выедет за пределы седла... Так что меряем посадочное и смотрим. Если дейвствительно они просажены в мусор эту голову и шукаем следующую. Если охота повозится то можно сошлифовать направляющие на бесцентровой шлифовке!

В інструкції що я наводив ця операція виконується на станку. Для того щоб розвернути гніздо направляючої без станка треба придумати направляючу для райбера яка б використовувала сідло клапана для центровки.  Якби я цим серійно займався можна було б зробити такі направляючі але так як це разова затія простіше спробувати зробити це на фордівських клапанах.

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

В інструкції що я наводив ця операція виконується на станку. Для того щоб розвернути гніздо направляючої без станка треба придумати направляючу для райбера яка б використовувала сідло клапана для центровки.  Якби я цим серійно займався можна було б зробити такі направляючі але так як це разова затія простіше спробувати зробити це на фордівських клапанах.

 

Альфовские 250грн. Металокерамика 100грн. Приспособление 500-1000грн. Головка 100-500грн.

С экономикой все нормально было в институте?

 

Если есть цель пое.....ся то вперед!!! Если надо сделать голову то см выше.

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

Альфовские 250грн. Металокерамика 100грн. Приспособление 500-1000грн. Головка 100-500грн.

С экономикой все нормально было в институте?

 

Если есть цель пое.....ся то вперед!!! Если надо сделать голову то см выше.

До чого тут економіка? Це - хоббі а за хоббі треба платити. ;)

Я пробував звертатись до профі, але в них чомусь завжди немає часу на старе залізо. Доводиться викручуватись самому, ось тут опис як я робив головку до Форда.

http://ford-club.ua/board/index.php?showforum=188

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

Не ну если хобби и чисто интерес сделать то пожалста! Все равно прирезать надо на фирменном станке фаску когда все сделаеш.

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

post-22034-0-15502300-1405267237_thumb.jpg

post-22034-0-89571600-1405267265_thumb.jpg

Головка стандартна УЗАМ-412, на цей момент завтулений р/вал, фрезерована на 10 соток поверхня під прокладку.

post-22034-0-63606300-1405267446_thumb.jpg

Впускний канал фрезерований на 34 мм. до втулки, запас дозволяє фрезерувати на 36 мм але треба випресовувати і вкорочувати направляючі втулки на 2-3 мм.

post-22034-0-75055400-1405267647_thumb.jpg

Випускний канал пройдений фрезою на 29 мм. має звуження біля направляючої втулки яке сформоване напливом який захищає втулку від розпечених газів. Якщо вкоротити втулку на 2 мм. можна фрезернути канал на 32 мм. біля втулки на 30 мм. більше не варто так як поряд проходить канал свічки.

post-22034-0-61718800-1405269645_thumb.jpg

Втулка на впуск мала діаметер в центрі 8.02 на виході еліпс 8.04 на 8.05. В мене є райбер на 8.04 мм. він зняв конусність втулки залишився невеличкий еліпс на виході в одну сотку. Спробував розсувним райбером прогнати на 8.05 але металкераміка виявилася йому не по зубах. Доведеться шукати суцільний  райбер на 8.05. Металкераміка при обробці нагажує бронзу хоч я очікував щось схоже на чавун.

post-22034-0-11081400-1405270149_thumb.jpg

Втулка на випуск мала діамет в центрі 8.03 на виході еліпс 8.06 на 8.07. Райбер на 8.04 прибрав конусність на 2/3 довжини втулки думаю райбер на 8.05 прибере конусність на 3/4 втулки.

post-22034-0-89784300-1405270462_thumb.jpg

Діаметра 8.04 замало  так як клапани мають діаметер 8.02-8.03 мм. але можна починати притирати до сідел. Сідла доречі виготовлені з білого чавуну і мають твердість 55 одиниць по Роквелу. Мої зенкери виготовлені зі сплаву ВК-2 прирізають сідла з певними труднощами. Але найбільшою проблемою виявилося що клапани не притираються.

post-22034-0-88618300-1405271070_thumb.jpg

Вивчення проблеми показало що тарілки клапанів мають ексцентриситет ~20 соток, очевидно втулка через яку проточувались тарілки клапанів мала неспівпадання центрів. Доведеться знову йти до токара якщо проблему не вдасться усунути проект на цьому закінчиться. :(

post-22034-0-71472000-1405271452_thumb.jpg

Попри все вирішів встановити декілька клапанів аби побачити як вони підходять. На фото видно одну із проблем головок УЗАМ, мащення р/валу здійснюється через цей отвір, коли головка зношується, олива витікає з під шийки валу з такою швідкістю, що помпа системи  мащення виявляється просто не в змозі тримати тиск, від чого стаждає колінчастий вал. Деякі власники в цей отвір ставлять втулку аби зменшити отвір і хоч трохи підняти тиск в системі мащення. Вирішити проблему можна завтуливши вал так як це зроблено тут.

post-22034-0-42110700-1405272268_thumb.jpg

На фото видно що Фордівські сухарики чудово підходять до УЗАМовських тарілок.

 

post-22034-0-06729100-1405272387_thumb.jpg

Незважаючи на те що Фордівські клапани на ~3 мм коротші за УЗАМівські регулювального гвинта вистачає аби виставити тепловий проміжок. Натяг великої клапанної пружини складає 36 мм. норма 36.5 мм. на нових сідлах і клапанах.

post-22034-0-92833600-1405272722_thumb.jpg

Проточені на 39 і 35 мм Фордівські клапани в УЗАМівській головці.

post-22034-0-10824400-1405272850_thumb.jpg

Максимальний підйом (опускання) клапана.

post-22034-0-55516700-1405272979_thumb.jpg

Виміряв натяг клапанів в сідлі, вийшло ~20 кг. книжка пише що має 26 кг. +- 10%. Якщо не крутити мотор вище 4 тис. повинно хватити.

post-22034-0-50095900-1405273165_thumb.jpg

Можна спробувати підтягти пружини підклавши додаткову шайбу але запас не великий. Краще спробувати знайти підходящі пружини від того ж Форда наприклад.

post-22034-0-09366400-1405273378_thumb.jpg

Осі коромисел прочовгані явно більше ніж на 5 соток рекомендованих заводом. По теорії варто замінити але ж де їх взяти.

На днях піду до токара спробуємо поправити тарілки клапанів. Без цього продовжувати проект немає сенсу.

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

Мав розмову з токаром, сказав що краще проточити клапани на своєму станку він не зможе. Якби екцентриситет був 1-2 сотки це була б  не проблема але 20 соток нів’які ворота не лізуть.  Ніколи не думав що витримати точність в 1 сотку на токарному станку може бути проблемою.

Тож процес реставрації поки заморожується до вирішення проблеми з клапанами.

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

А поставить втулки от альфы не?

Якщо не секрет від  якої альфи втулки? Вони по розмірах такі як москвичовські?

Подумую зробити приладдя дла перепресування втулок, якщо не вийде з фордівськими клапанами. Тоді можна були би фрезернути канали але доведеться вкорочувати на 2-3 мм. втулки клапанів. Якби знаття що альфівські коротші був би варіант.

Посилання на коментар
Поділитись на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви повинні бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтесь для отримання акаунту. Це просто!

Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.

Увійти зараз
×
×
  • Створити...